GRUPA IV ŻABKI

Wtorek, 19.05.2020

Witajcie Kochani!

Dzisiaj spróbujecie, poprzez zabawę zamienić się rolami ze swoimi rodzicami. Na sam początek poszukajcie w domu miary. Będzie ona Wam potrzebna do porównania wzrostu. Poproście rodziców, aby Was zmierzyli, tak, jak byliście mierzeni w przedszkolu. Następnie z rodzicami zmierzcie swoje rodzeństwo, a później mamę, tatę i inne osoby, które mieszkają z Wami (np. babcia, dziadek). Porównajcie, kto jest wyższy, kto niższy, a kto jest takiego samego wzrostu. Używajcie określeń: wysoki, niski, wyższy od, niższy od, jest takiego samego wzrostu.

Jak już zdołacie dokonać wszystkich pomiarów wzrostu, to zaproście rodziców, aby wygodnie usiedli na kanapie i włączyli ulubioną muzykę. Muzyka i odpoczywający rodzice, to początek zabawy ruchowo – naśladowczej pod nazwą „Jak nasi rodzice”. Dzieci poruszają się po dywanie w rytm muzyki. Na hasło wypowiedziane przez rodzica Jak mama naśladują czynności wykonywane przez mamę. Natomiast na hasło Jak tata – czynności wykonywane przez tatę.

Mamy nadzieję, że zabawa wszystkim się podobał!!!

Kochani, jak pamiętacie, wtorek to dzień poznawania nowej piosenki lub jej utrwalania. My dzisiaj utrwalamy piosenkę, którą poznaliście tydzień temu „W zieleni łąka majowa”, oto link do niej: https://www.youtube.com/watch?v=QxzyN9AlsJg

W zieleni łąka majowa

W zieleni łąka majowa,
gdzieś w trawie świerszczyk się chowa.
Nastroił skrzypce maleńkie,
gra zielone piosenki.

ref. Dla mamy piosenki, dla mamy,
dla mamy piosenki dla mamy.
Dla mamy piosenki, dla mamy,
dla mamy piosenki dla mamy.

W kolorach łąka majowa,
już od stokrotek różowa.
A od bławatków błękitna,
bo wszystkie kwiaty zakwitły.

ref. Dla mamy zakwitły dla mamy,
dla mamy zakwitły dla mamy.
Dla mamy piosenki, dla mamy,
dla mamy piosenki dla mamy.

W wolnej chwili wykonajcie kartę pracy ze str. 46 i 47. Pamiętajcie również, o utrwalaniu wierszyka poznanego wczoraj Jadwigi Koczanowskiej „Mama i tata”.

Życzymy Wam udanego wtorku i mocno Was ściskamy – Pani Justyna i Pani Karolina.

Obszary z podstawy programowej: I 5; III 2; IV 2, 4, 7, 8, 13, 14;