KWIECIEŃ 2024
Tematyka kompleksowa:
- Wiosenne przebudzenia.
- Wiosenne powroty.
- Wiosna na wsi.
- Dbamy o przyrodę.
- Moja miejscowość, mój region.
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
- Wspieranie aktywności poznawczej dziecka poprzez tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budzeniu zainteresowań związanych ze zmianami zachodzącymi wiosną w przyrodzie.
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną, wzbogacenie wiedzy na temat ptaków i zwierząt powracających i budzących się wiosną. Uwrażliwienie dzieci na odpowiedni sposób ubierania się do panujących warunków.
- Rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych poprzez obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie. Poznanie zwierząt hodowlanych na wsi i ich znaczenia dla ludzi. Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt hodowlanych. Porównywanie wyglądu zwierząt dorosłych i ich potomstwa, nazywanie zwierząt.
- Podstawy ekologii – poznawanie sposobów ochrony środowiska. Segregowanie śmieci, wysiewanie nasion, sadzenie roślin. Budowanie postawy proekologicznej.
- Rozwijanie zainteresowań najbliższą okolicą i obiektami znajdującymi się w najbliższym otoczeniu. Budowanie poczucia więzi i utożsamiania się ze swoją miejscowością zamieszkania.
PIOSENKA
Piosenka – Kwiecień – plecień
1. Idzie za kwietniem rowem zielonym
pierwsza stokrotka w śniegu kwietniowym.
Na skrawku ciepła, na zimna brzeżku,
kwiat przebiśniegu usiadł w dołeczku. / bis
Ref:
Kwiecień, plecień, bo przeplata.
Trochę zimy, trochę lata. / bis
2. Śniegiem sypnęło, czy kwiaty wschodzą
na pożegnanie ostatnim mrozom?
Uderza wiosna o skrzydła ptaków,
śpiew się poturlał z góry po dachu. /bis
Ref:
Kwiecień, plecień, bo przeplata.
Trochę zimy, trochę lata. / bis
OPRACOWAŁA: mgr Marlena Świtoń