Co nowego u Krasnoludków?

krasnoludki-nowosci

Marzec 2019

Zadania wychowawczo-dydaktyczne:

    1. Wiosna tuż, tuż.

    Wdrażanie dzieci do rozpoznawania przebiśniegu i nazywania go, poznanie symboli wiosny. Obserwacja budzącej się do życia przyrody. Rozwijanie mowy
    i myślenia.

     

    1. Wiosenne hodowle.

    Zapoznanie i porównywanie wyglądu cebulek kwiatów i cebuli (warzywa) – wskazywanie różnic i podobieństw. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
    u dzieci.

     

    1. Wiosenne porządki.

    Zapoznanie z pracą ogrodnika nazwami narzędzi ogrodniczych,
    – zachęcanie do samodzielnego sadzenia kwiatów, poznanie sposobów pielęgnacji roślin,- rozwijanie aktywności ruchowej oraz myślenia twórczego

     

    1. Wielkanocne zwyczaje.

    Poznanie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Porównywanie palm wielkanocnych pochodzących z różnych stron Polski. Zapoznanie z Zajączkiem Wielkanocnym.

 

PIOSENKA

„Wiosna w błękitnej sukience”.

Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.

ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.

Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.

ref: Wiosna buja w obłokach…

Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.

ref: Wiosna buja w obłokach…

 

WIERSZ

„W marcu”:

Raz śnieg pada,
A raz deszczyk.
Na jeziorze
Lód już trzeszczy

Błękit nieba
Lśni w kałuży,
Bałwan w słońcu
Oczy mruży

– Koniec zimy.
Przerwa.
Dzwonek.
– To nie dzwonek,
To skowronek!

Opracowała: Kinga Barczak

 

(sm)