Co nowego u Krasnoludków?

krasnoludki-nowosci

MARZEC 2024

Tematyka kompleksowa

  1. Marcowa pogoda
  2. Wiosenne przebudzenia.
  3. Wiosenne powroty.
  4. Wielkanoc

Zadania wychowawczo – dydaktyczne:

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, zapoznanie ze zwiastunami wiosny. Uwrażliwienie dzieci na odpowiedni sposób ubierania się do panujących warunków pogodowych.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną, wzbogacenie wiedzy na temat ptaków i zwierząt powracających i budzących się wiosną.
  • Wspieranie aktywności poznawczej dziecka poprzez tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowań związanymi ze zmianami zachodzącymi wiosną w przyrodzie.. Rozpoznawanie i nazywanie wybranych ptaków, naśladowanie sposobu ich poruszania się, rozwijanie słuchu poprzez rozpoznawanie i różnicowanie głosów ptaków.
  • Kultywowanie tradycji i zwyczajów rodzinnych związanych ze Świętami Wielkanocnymi, wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji opartych na szacunku, akceptacji i miłości.

PIOSENKA

„Spotkanie z wiosną”  (sł. i muz. B. Forma).

1. Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj,

 słychać świergot ptaków,

a w ogrodzie spotkać można

miłych przedszkolaków.

Ref.: Wiosna, wiosna przyszła do nas,

bierzmy się za ręce.

Pośród młodej, bujnej trawy

kwiatów coraz więcej

WIERSZ

“Już Wielkanoc” M. Majchrzak

Święta, Święta Wielkanocne,
jak wesoło, jak radośnie.

Już słoneczko mocno grzeje,
miły wiatr wokoło wieje.

Rośnie trawa na trawniku,
żółty żonkil w wazoniku.

Na podwórku słychać dzieci,
ach, jak dobrze, że już kwiecień.

A w koszyczku, na święcone
jajka równo ułożone.

Śliczne, pięknie malowane,
różne wzory wymyślone.

Opracowała: mgr Klaudia Bilska

TOP
Skip to content