O czym mruczą Tygryski?

tygryski-nowosciMarzec 2020

Tematyka kompleksowa:

  1. Zwierzęta z dżungli i sawanny.
  2. Zwierzęta naszych pól i lasów.
  3. Marcowa pogoda.
  4. Wiosenne przebudzenie.

Zadania wychowawczo – dydaktyczne:

 

  1. Rozbudzanie zainteresowań wybranymi przedstawicielami zwierząt egzotycznych. Poznanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt, dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych w bezpośredniej obserwacji, np.: w Zoo.

 

  1. Poznanie charakterystycznych zwierząt zamieszkujących lasy i pola, zdobywania wiadomości na temat sposobu ich życia i przygotowania się do zbliżającej się wiosny.

 

  1. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, zapoznanie ze zwiastunami wiosny. Uwrażliwienie dzieci na odpowiedni sposób ubierania się do panujących warunków pogodowych.

 

  1. Wspieranie aktywności poznawczej dziecka poprzez tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowań związanymi ze zmianami zachodzącymi wiosną w przyrodzie.

PIOSENKA:

Piosenka

„Dżungla, dżungla…”

  1. Dżungla, dżungla
    taka wielka dżungla,
    poplątane zwoje dzikich lian.
    Mieszka sobie w bambusowej chatce
    Ambo sambo wielkiej dżungli pan.

REF: Strusie mu się w pas kłaniają,
małpy na ogonach grają,
Ambo tu, Ambo tam,
Ambo tu i tam.

  1. Ambo Sambo doskonale znam go,
    węża się nie boi ani lwa.
    Dla swych dzikich leśnych ulubieńców
    coś smacznego w garstce zawsze ma.

REF: Strusie mu się w pas kłaniają,
małpy na ogonach grają,
Ambo tu,  Ambo tam,
Ambo tu i tam.

OPRACOWAŁA: mgr Monika Kowalska

(sm)