Co słychać u Biedronek?

biedronki-nowosciWrzesień 2020

Tematyka:

  1. To jestem ja.
  2. Moja grupa.
  3. Moja droga do przedszkola.
  4. Idzie jesień w lesie.
  5. Idzie jesień do sadu i ogrodu.

Zadania:

  1. Ułatwienie procesu adaptacji w przedszkolu. Nawiązanie relacji z nauczycielem i rówieśnikami z grupy. Poznanie swojej nowej sali. Integracja dzieci poprzez uczestniczenie we wspólnych zabawach. Nauczenie i przypomnienie podstawowych zasad obowiązujących w grupie. Przypomnienie swoich imion.

 

  1. Poznanie bohaterów przewodnich serii – rodzeństwa Olka i Ady. Integracja grupy dziecięcej, poznawanie zasad obowiązujących w przedszkolu. Uczestniczenie w zajęcia kształtujących orientację przestrzenną oraz w zajęciach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu. Zwracanie uwagi na stosowanie zasad higieny, w szczególności prawidłowe mycie rąk.

 

  1. Obserwowanie ruchu drogowego, mijanych znaków pionowych i poziomych. Poznanie zasad bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Poznanie numeru alarmowego 112. Śpiewanie piosenek i zabawy przy muzyce. Poznanie sygnału (piosenki) zapraszającego do sprzątania zabawek.

 

  1. Obserwowanie leśnego środowiska przyrodniczego. Zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany jakie zachodzą w przyrodzie. Integracja poprzez wspólne zabawy zorganizowane w sali oraz w ogrodzie przedszkolnym. Kształtowanie motoryki małej i dużej.

 

  1. Obserwowanie jesiennych zmian w ogrodach i sadach. Tworzenie kącika przyrodniczego z jesiennymi darami. Kształtowanie umiejętności segregowania elementów zbioru. Rozwijanie kompetencji językowych oraz poprawności artykulacyjnej.

 

PIOSENKA

„W przedszkolu”

  1. Przedszkolaczek zuch i chwat

Jest z przedszkolem za pan brat.

Pięknie tańczy, ładnie śpiewa.

Na nikogo się  nie gniewa.

 

Ref: Z takim dzieckiem jasna sprawa

Zawsze miła jest zabawa.

  1. Grzeczne słowa dobrze zna

Zawsze świetny humor ma.

Chętnie  uczy się wszystkiego

I pomaga z tym kolegom.

 

Opracowała: mgr Katarzyna Niwa