Z TABLICY 0B

CZERWIEC 2022

  1. Niby tacy sami, a jednak inni.
  2. Wakacyjne podróże.
  3. Lato czeka.
  4. Pożegnania nadszedł czas.
  5. Wakacje.
  • Nazywanie ludzi różnych ras, określanie miejsc ich zamieszkania, warunków klimatycznych, w jakich żyją; poznawanie zwyczajów różnych ras – ubiór, mieszkanie; zwracanie uwagi na zabawy dzieci z różnych regionów świata, dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowania jej.
  • Lato: obserwowanie w sposób bezpośredni lub pośredni zmian zachodzących
    w przyrodzie w wybranych środowiskach (np. w lesie, na łące); określanie charakterystycznych cech lata, np. długie dni, wyższa temperatura; poznanie zjawisk atmosferycznych występujących o tej porze roku, np. burzy, tęczy.
  • Koledzy, grupa przedszkolna. Poznawanie zasad zgodnego współdziałania (uzgadnianie planu działania, przydział ról, wzajemna pomoc, tolerancja względem odmiennych pomysłów kolegów itp.).
  • Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów: poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu (np.: rozmawianie z obcymi ludźmi, jedzenie nieznanych roślin, brudnych owoców, itp.),  bezpieczne korzystanie ze sprzętu ogrodowego, przyborów, narzędzi, urządzeń znajdujących się na placu zabaw.

PIOSENKA

Piosenka – Niech żyją wakacje!
Jerzy Wesołowski  
Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce, wolny, swobodny czas.
Pojedzie z nami piłka i kajak, i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę od samiutkiego ranka.
Gorące, złote słońce na ciemno nas opali,
w srebrzystej, bystrej rzece będziemy się kąpali.
Niech żyją wakacje, niech żyje pole i las, i niebo,
i słońce, wolny, swobodny czas.  

OPRACOWAŁA: MAŁGORZATA MAZUR

Skip to content