MARZEC 2023
Tematyka kompleksowa:
1. Zwierzęta z dżungli i sawanny.
2. Zwierzęta naszych pól i lasów.
3. Marcowa pogoda.
4. Wiosenne przebudzenia.
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
1. Rozwijanie zainteresowań wybranymi przedstawicielami zwierząt egzotycznych. Poznanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt, dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnej bezpośredniej obserwacji np. w zoo. Aktywizowanie logicznego myślenia poprzez rozwiazywanie rożnego typu zagadek.
2. Wzbogacanie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka. Poznanie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt i ptaków zamieszkujących pola i lasy. Zwrócenie uwagi na ostrożność w kontaktach ze zwierzętami.
3. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną np.: topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki. Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w okresie przedwiośnia. Uwrażliwienie dzieci na odpowiedni sposób ubierania się do panujących warunków pogodowych wiosną.
4. Wzbogacanie wiadomości na temat kwiatków doniczkowych i ich pielęgnacji. Poznanie czynników niezbędnych do życia i prawidłowego rozwoju roślin. Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny.
PIOSENKA
Wiosna tuż tuż…
(sł. Barbara Lewandowska)
Gdy ozimina szumieć zaczyna,
że nie powróci mróz,
to po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż! /bis/
Śpiewa skowronek dźwięcznie jak dzwonek,
że gniazdko ma wśród zbóż,
to po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż! /bis/
Krążą nad domem boćki znajome,
goście zza siedmiu mórz,
to po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż! /bis/
Gdy zerwiesz bazie małe na razie,
zaraz je w wodę włóż,
to po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż! /bis/
Gdy wszystkim wkoło będzie wesoło,
gdy nikt nie zmarznie już,
to po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż! /bis/
OPRACOWAŁA: MONIKA SZYMCZYK