Wieści z Motylkowej łąki

motylki-nowosci

Marzec 2019

Tematyka kompleksowa:

  1. Muzyka wokół nas.
  2. Zwierzęta naszych pól i lasów.
  3. Marcowa pogoda.
  4. Wiosenne przebudzenie.

Zadania wychowawczo-dydaktyczne:

  1. Uwrażliwienie na dźwięki dochodzące z otoczenia. Rozwijanie percepcji słuchowej. Wzbudzenie zainteresowania instrumentami muzycznymi. Rozwijanie poczucia rytmu, aktywnego słuchania muzyki.

     

    1. Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt i ich środowisk. Poszerzenie wiedzy na temat ptaków. Zdobywanie wiedzy o zwierzętach leśnych i polnych. Kształtowanie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.

     

    1. Wzbogacenie wiadomości na temat przyrody i zjawisk atmosferycznych. Poznawanie zmian zachodzących w pogodzie w marcu. Rozwijanie koncentracji uwagi, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Rozwijanie kompetencji matematycznych.

     

    1. Wzbudzenie zainteresowania wiosenną przyrodą, stwarzanie warunków do kontaktów z przyrodą. Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej. Rozwijanie kompetencji matematycznych.

     

PIOSENKA

„Wiosna”

  1. Promyk słońca wyjrzał zza chmury
    I zobaczył świat szarobury.
    I pomyślał : Kto tu pomoże?
        Świat taki szary być nie może.

Ref:    Kto obudzi pąki kwiatów? (wiosna)
          Kto pokaże gniazda ptakom ? ( wiosna)
          Kto wygoni misia z nory? ( wiosna )
          Zazieleni pola, bory? ( wiosna )
2. Promyk słońca spotkał wiosenkę
    I zaśpiewał krótką piosenkę.
    Daj wiosenko kwiatów troszeczkę
    I obudź misia, obudź rzeczkę.

Ref:   Kto obudzi pąki kwiatów?….

  1. I wiosenka go posłuchała
    Kolorowe kwiaty dała.
    Zabłysnęła w krąg kolorami
       I już zostanie teraz z nami.

Ref:   Obudziła pąki kwiatów ( wiosna )
          Pokazała gniazda ptakom ( wiosna )
          Wygoniła misia z nory ( wiosna )
          Ożywiła pola, bory.

 

Opracowała: Anna Stoppok

 

(sm)