Wieści z Motylkowej łąki

motylki-nowosci

Marzec 2020

Zadania wychowawczo-dydaktyczne:

 

  1. Zwierzęta dżungli i sawanny cd.

Poznanie dorosłych i młodych zwierząt egzotycznych, nazywanie środowiska
w którym żyją: sawanna, dżungla. Poznanie sposobów poruszania się, odżywiania zwierząt egzotycznych.

 

  1. Zwierzęta z naszych pól i lasów.

Poznanie różnych gatunków zwierząt żyjących w lesie. Nazywanie ich, opisywanie ich wyglądu, sposobu odżywania się. Poznanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta. Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.

 

  1. Marcowa pogoda.

Zapoznanie ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie, poznanie charakterystycznych cech przedwiośnia.

 

  1. Wiosenne przebudzenie.

Poszerzenie wiedzy na temat nowej pory roku wiosny, poznanie charakterystycznych cech, symboli wiosny. Obserwacja budzącej się do życia przyrody. Rozwijanie mowy i myślenia.

 

PIOSENKA

„Dżungla, dżungla”

 Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,

poplątane zwoje dzikich lian.

Mieszka sobie w bambusowej chatce

Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.

 

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,

Małpy na ogonach grają.

Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam

.

 Ambo, Sambo doskonale znam go,

węża się nie boi ani lwa.

Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,

w dłoni coś smacznego zawsze ma.

WIERSZ

Wiosna w ogródku

Dmuchnął ciepły wiatr od łąki,
już na gruszy pierwsze pąki!
Na jabłonce skrzeczy kawka:
– Tam pod płotem wzeszła trawka!
A na grządce, czy nie słyszysz?
Żółte kiełki – to irysy!
– Słyszę – wróbel jej odwrzaśnie –
Pierwszy fiołek zakwitł właśnie!
Strzyżyk z gniazda się wychyla!
– Ja widziałem już motyla!
Wszędzie szczebiot, szum wesoły,
W ulu się zbudziły pszczoły.
Jaki ruch i gwar w ogródku!
Witaj wiosno, żegnaj smutku!

OPRACOWAŁA: mgr Kinga Barczak

(sm)