Wieści z Motylkowej łąki

motylki-nowosci

LUTY 2024

Tematyka kompleksowa:

  1. Muzyka wokół nas
  2. Nie jesteśmy sami w kosmosie
  3. Projekt BUDOWLE
  4. Zwierzęta z dżungli i sawanny
  5. Chciałbym być sportowcem

Zadania wychowawczo-dydaktyczne:

1.Śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście; słuchanie utworów instrumentalnych; uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych; uczestniczenie w zabawach w kąciku muzycznym; poznawanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych. Rozpoznawanie różnych odgłosów, dźwięków dochodzących z bliskiego otoczenia; odtwarzanie proponowanego rytmu (klaskanie, tupanie). Zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek. Uczestniczenie w ćwiczeniach: szczęki dolnej, języka, warg, podniebienia miękkiego, mięśni zwierających pierścień gardłowy. Określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: do góry, w dół, do przodu, do tyłu, w bok. Uczestniczenie we wspólnych zabawach.

2.Oglądanie książek z ilustracjami przedstawiającymi obiekty nieznane z bezpośredniej obserwacji; przyswajanie nazw: globus, wszechświat, planety, Ziemia, Księżyc; poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata. Uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych, twórczych. Rozwiązywanie prostych zagadek. Uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych. Liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika. Układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych. Uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa.

3. Oglądanie zdjęć, albumów, filmów przedstawiających osiągnięcia człowieka w zakresie rozwoju myśli technicznej (np. budowa mostu, tunelu, wysokiego budynku, pojazdu kosmicznego). Uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych, wspólne tworzenie konstrukcji (nabywanie umiejętności pracy w zespole). Określanie miejsca zamieszkania (wieś, miasto). Poznawanie zawodów osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola; nazywanie narzędzi, przyborów potrzebnych im do pracy. Obserwowanie, poznawanie najbliższego otoczenia.  Uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych). Dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach. Uczestniczenie we wspólnych zabawach.

4. Poznawanie przedstawicieli zwierząt egzotycznych. Uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych. Rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk. Porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość i przynależność. Uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych.

5. Rozwijanie sprawności całego ciała. Uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych. Podejmowanie prób wspólnych zabaw. Różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich. Porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi.

WIERSZYK

„Gdzie ten luty?”

Co się z tą pogodą stało?
W zimie wcale nie jest biało…
Gdzie ten luty, groźny, zły,
który szczerzył mrozu kły,
lecz, gdy humor dobry miał
na saneczkach z górki gnał?

I bałwanki lepił z nami,
szyby zdobił nam kwiatami
– miał pomysłów pełną głowę.

Ale na szczęście
– co najważniejsze –
wciąż daje… ferie zimowe!

PIOSENKA

„W Układzie Słonecznym”

Ref.

W Układzie Słonecznym wirują planety

Wszystkie w innym tempie, okrążają Słońce.

Różnią się kolorem, masą i rozmiarem.

Lata lecą one stale, kręcą się wytrwale.

Merkury? To ja! Jestem pierwszy i najmniejszy

Moją powierzchnie pokrywają ogromne kratery

Z własną pogodą nie umiem dojść do zgody

W dzień jest mi gorąco W nocy bardzo marznę, brrr

Mam na imię Wenus Jestem druga w kolejności

U mnie nieustannie upał jest bezlitosny

Wiruję wolno, nigdzie się nie śpieszę

I bardzo jasno świecę się na niebie

Tu Ziemia! Witam serdecznie! Czuję się świetnie

Zamieszkują mnie roślinki, zwierzątka i ludzie

Jestem trzecią planetą od Słońca

 Moja atmosfera jest cudna. Mam dużo wody,

więc śmiało wpadnij  się ochłodzić

Hej tu Mars, planeta numer cztery

Bardzo się czerwienię, jestem cały zardzewiały

Mam najwyższe góry i od groma pyłu

A! Nic nie widzę,  znowu leci mi do oczu!

Ref. W Układzie Słonecznym…

Joł, joł, Jowisz, największy olbrzym gazowy

Piąty od Słońca, na pewno nie przeoczysz

Choć moja masa jest potężna niezwykle

 To z wszystkich planet kręcę się najszybciej

Siemanko tutaj Saturn, też się składam z gazów

Po moich pierścieniach poznasz mnie od razu

Wirują w nich kamienie, pył i sporo lodu

Jestem szósty od Słońca, w głowie to zakoduj

Cześć, to ja, lodowy gigant o imieniu Uran

Na mnie jest najniższa temperatura

Słynę z bladego, błękitnego koloru

Jestem siódmą planetą i wiruję na boku

Na koniec ja swoje trzy grosze wtrącę

Nazywam się Neptun i najdłużej okrążam Słońce

Tworzę huragany co powalą wszystko

Więc nie zbliżaj się zbytnio

bo cię zdmuchnę jak piórko

 Ref. W Układzie Słonecznym…

Opracowała: Klaudia Kaczmarzyk

TOP
Skip to content