Do 7 roku życia wrażenia sensoryczne odbierane wszystkimi zmysłami (wzroku, słuchu, smaku, dotyku, węchu, równowagi) powinny zostać zintegrowane przez mózg dziecka. W integracji bodźców zmysłowych główną rolę odgrywa zmysł równowagi zwany też układem przedsionkowym oraz zmysł czucia głębokiego, inaczej układ propioceptywny. Bardzo ważne jest, by dziecko doświadczało różnych wrażeń zmysłowych, gdyż wpływa to na rozwój wyższych funkcji poznawczych, takich jak mowa, uwaga słuchowa i wzrokowa, pamięć, myślenie. Takie zajęcia są wyjątkowo atrakcyjne dla dzieci, dają im dużo radości i pobudzają ich ciekawość.
Tygryski również miały możliwość rozwijać swoje zmysły podczas zajęć sensorycznych. Rozpoznawały przedmioty po dotyku, utrwalały wygląd poznanych literek poprzez dotykanie i głaskanie kart sensorycznych (literki były wycięte z różnych materiałów – futerka, śliskiego papieru, papieru ściernego, wyklejone z cukru, ziaren fasoli itp.) Zabawa w ruchome wieże miała na celu rozwijanie zmysłu równowagi i czucia głębokiego. Ponadto mogły samodzielnie eksplorować i tworzyć bodźce wzrokowe poprzez oświetlanie latarkami materiałów i foli o różnej gęstości i przeźroczystości, a nawet odbijać światło w lusterku. Dużą frajdę dało dzieciom malowanie rękoma na dużych arkuszach papieru. Dosypanie różnych materiałów sypkich (kawa, cukier, brokat) miało dać dzieciom dodatkowe bodźce dotykowe.
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”295″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”1″ thumbnail_width=”150″ thumbnail_height=”150″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”24″ number_of_columns=”6″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Pokaz zdjęć]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]