BIEDRONKI dbają o higienę

Realizując temat kompleksowy „ Ja i środowisko” dzieci z grupy II BIEDRONKI, rozwijały orientację      w schemacie własnego ciała, poznawały różne stany emocjonalne wykorzystując „ Tablice emocji”: smutek, radość, złość, strach, zdziwienie. Dzieci uświadomiły sobie, że wszyscy ludzie odczuwają emocje. Poszerzały również wiadomość na temat pracy lekarza, pielęgniarki, dentysty. Brały udział w przedstawieniu pt. „ Kino w łazience”, uczyły się prawidłowo szczotkować zęby na dużej makiecie. Dokonywały wyboru, zdrowych produktów dla naszych zębów. Kolorowały i klasyfikowały przybory toaletowe służące do mycia zębów. Kształtowano pozytywne nastawienie do zabiegów higienicznych, szczególnie do codziennego mycia zębów. Dzieci  eksperymentowały z wodą. Sprawdzały, które przedmioty potrafią utrzymywać się na powierzchni wody, a które toną. Wykonywały również ćwiczenia oddechowe bawiąc się bańkami mydlanymi.